شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی از بزرگترین و معتبرترین مراکز توزیع فولاد های آلیاژی در ایران به شمار می رود این شرکت هر ساله با بررسی علمی بازار فولاد و بروز رسانی تجهیزات خود تلاش مینماید تا محصولاتی با کیفیت و عملکرد بالا را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

  • ۰
  • ۰

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، قیمت شمش در هفته دوم بهمن روندی افزایشی را پیش گرفت که دلیل این افزایش قیمت سه عامل محدودیت شدید عرضه قراضه و آهن اسفنجی، مشکلات ناشی از حمل و نقل و بسته بودن راهها و در نهایت هم کاهش تولید شمش به دلیل قطع برق صنایع در بسیاری از شهرها بوده است.

از روز یکشنبه قیمت ارز افزایش یافت، قیمت شمش نیز بصورت پلکانی بالا رفت اما فارغ از اینکه قیمت شمش افزایش یافت عرضه آن هم بشدت محدود شد که دلیل ان دوعامل مهم می باشد که عامل اول افزایش قیمت قراضه و کمیابی آن بوده  و دلیل دوم محدود شدن عجیب آهن اسفنجی که تولید شمش را تحت تاثیر قرار داده است، می باشد.

به نظر می رسد درصورتیکه مشکل سرما برطرف شود، میزان تولید شمش و به دنبال آن میزان تقاضای قراضه و آهن اسفنجی با افزایش مواجه خواهد شد. در حال حاضر میزان سود تولید شمش از آهن قراضه با قیمت های فعلی بسیار محدود است اما تولید آن با آهن اسفنجی همچنان از نظر اقتصادی بصرفه می باشد.

طی هفته یاد شده موضوع صادرات بریکت هم مطرح شد و خریدارها پیشنهاد قیمت 320 دلار سی اف آر بنادر جنوب اروپا را مطرح کردند. این قیمت حداقل 10 دلار کمتر از مبلغ مورد نظر فروشنده ها بود. برخی از تاجرهای فولاد، صادرات شمش را آغاز نمودند که این موضوع به روند صادرات و رقابت در خرید از کارخانه های داخلی کمک شایانی می کند در شرایطی که موجب می شود رقابت در بازارهای خارجی بوجود آید.

وقوع این وضعیت کاملا طبیعی است چرا که نتیجه آن آن جهانی شدن بیشتر محصولات فولادی ایران می باشد. در حال حاضر، روند کنونی صادرات مواد خام و نیمه ساخته میزان تقاضای سرمایه گذاری در قسمت اکتشاف سنگ آهن، تامین آب، برق و راه را شدت می بخشد که این به معنی افزایش میزان بودجه عمرانی می باشد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  • ۹۶/۱۱/۲۴
  • hamiran steel

نظرات (۱)

همه چیز داره گرون میشه

https://sorooshnews.com/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی