شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی از بزرگترین و معتبرترین مراکز توزیع فولاد های آلیاژی در ایران به شمار می رود این شرکت هر ساله با بررسی علمی بازار فولاد و بروز رسانی تجهیزات خود تلاش مینماید تا محصولاتی با کیفیت و عملکرد بالا را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

۲۲ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اخبار بازار بیلت صادراتی در روسیه :

در حال حاضر یکی از بزرگ ترین و مهم ترین صادر کننده های بیلت در کشور سی آی اس، روسیه می باشد. طبق آمار ها و گزارش هایی که از سوی گمرک این کشور به دست آمده است، روسیه بیشترین میزان صادرات بیلت را در سال جاری داشته است. بدین ترتیب که در ماه آگوست حدود 1 میلیون تن و در ماه جولای نیز 1.1 میلیون تن بیلت صادرکرد. در هشت ماه اول امسال، کشور روسیه توانست حدود 9.37 میلیون تن بیلت صادر کند؛ البته لازم به ذکر است که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل حدود 3 % کاهش داشته است. در ماه آگوست سال جاری، بزرگ ترین خریداران بیلت روسیه کشور هایی نظیر ترکیه و مکزیک بودند که در این میان، کشور تایوان بیشترین بیلت را خریداری کرد.

اخبار بازار اسلب در چین :

در کشور چین به دلیل بالا بودن قیمت ها در بازار داخلی و صادراتی، اکثر صادر کنندگان در صدد آن هستند تا قیمت ها را افزایش دهند. گفتین است که ورق گرمصادراتی در چین بعد از افزایش قیمت 15 دلاری، حدود 575 تا 580 دلار در هر تن فوب به ثبت رسیده است. با توجه به مواردی که گفته شد، عرضه کننده های سی آی اس تصمیم گرفته اند تا دیگر پیشنهادی برای اسلب ارائه ندهند. قیمت های پیشنهادی اخیر اسلب صادراتی سی آی اس از 490 تا 510 دلار هر تن فوب به 485 تا 490 دلار هر تن فوب دریای سیاه رسیده ولی با این وجود معامله ای به ثبت نرسیده است.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  • hamiran steel
  • ۰
  • ۰

بازار فولاد چین :

چین یکی از بزرگ ترین مصرف کننده ها و تولید کننده های فولاد است. بیشترین سهم از بازار فولاد جهانی، متعلق به کشور چین است. طی سال های اخیر، کشور چین همیشه در میزان صادرات فولاد خود رشد داشته و هر ساله میزان ظرفیت تولیدی و صادراتی آنها نیز افزایش می یافت؛ اما طبق جدید ترین گزارشی که اخیرا از سوی بازار فولاد چین به دست آمده است، حاکی از کاهش صادرات فولاد در این کشور است.

میزان صادرات فولاد چین در ماه سپتامبر سال جاری حدود هجده درصد کاهش ماهانه داشته و تا 5 میلیون تن ثبت شده است. لازم به ذکر است که این آمار، کم ترین آمار گزارش شده بازار فولاد چین از ماه فوریه سال 2014 تا کنون بوده است. همچنین گفتنی است که میزان صادرات فولاد ماه سپتامبر امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود  42% افت سالیانه داشته است. همین آمار را اگر بخواهیم در 9 ماه اول امسال مقایسه کنیم، متوجه کاهش 30 درصدی خواهیم شد. از جمله مواردی که باعث شده تا حجم صادراتی فولاد چین کاهش یابد، بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی این کشور است که باعث شده تا سود حاصل از فروش داخلی، به مراتب بسیار بیشتر از صادرات بشود.

بازار سنگ آهن چین :

روند قیمت ها در بازار وارداتی سنگ آهن در روز گذشته تقریبا در یک حالت ثابت بود. با این وجود، آخرین قیمت اعلامی پلاتس برای سنگ آهن خلوص 62% حدود 10 کاهش داشت. اما قیمت های قراردادی سواپ سنگ آهن در ماه نوامبر، حدود 1 دلار در بورس سنگاپور افزایش یافت. در حال نیز میزان تقاضا ی سنگ آهن در این کشور کمی بهبود یافته است. البته گفتنی است که به دلیل کاهش تولید فولاد در کارخانه های شمالی چین، میزان تقاضا برای سنگ آهن افزایش چشم گیری نخواهد یافت.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  • hamiran steel
  • ۰
  • ۰

طبق جدید ترین گزارشی که اخیرا از سوی شرکت ورلد استیل منتشر شده است،از آنجایی که تقاضای جهانی فولاد تحت تاثیر میزان رشد در کشور چین می باشد، پیش بینی می شود که تا پایان سال 2017 میزان تقاضای جهانی فولاد، 7% رشد پیدا کند و به ظرفیت 1.622 میلیارد تن برسد.

طبق نقل قول ایسنا از شرکت ورلد استیل، پیش بینی می شود در سال 2018 شاهد کندی روند صعودی تقاضای جهانی فولاد باشیم؛ زیرا صنعت فولاد کشور چین نیز در این سال بسیار کند حرکت خواهد کرد. همچنین گفتنی است که در حال حاضر شرایطی در بازار های جهانی فولاد ایجاد شده است که ریسک های مربوط به تجارت جهانی و ورود به این حرفه را تا حد زیادی کاهش داده است.

طبق جدید ترین پیش بینی ای که این شرکت داشته است، تقاضای جهانی فولاد تا 1.5% در سال آینده کاهش خواهد داشت و به 1.648 میلیارد تن خواهد رسید. از سویی دیگر، کشور چین اخیرا اقدام به تعطیلی کوره های قدیمی و غیر قانونی خود کرده است که این موضوع می تواند تاثیر بسازیی در میزان تقاضای فولادبگذارد.  گفتنی است که طبق برآورد های انجام شده، انتظار می رود تا کشور چین در سال جاری و آینده، حدود 766 میلیون تن فولاد مصرف کند.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

 

  • hamiran steel
  • ۰
  • ۰

شرکت بهلر اینترنشنال با سابقه ای نزدیک به 150 سال در زمینه فولاد، معروف ترین برند را در دنیا به نام خود تثبیت کرده است. داستان موفقیت بهلر به سال 1870 میلادی در اتاق بازرگانی فلزات برمی گردد که در آن زمان برادران بهلر به نام های آلبرت و فریدریک اساس و پایه شرکت بهلر را بنا نهادند. این شرکت این افتخار را دارد تا در زمینه تولید فولاد های ابزاری، فولاد های تندبر و محصولات خاص، با بکارگیری علم روز همچون نسل سوم متالورژی پودر در سطح دنیا بالاترین جایگاه را در بین تولید کنندگان فولاد به خود اختصاص بدهد. 

انواع فرم دهی:

نورد: تولید شاخه های فولادی (گرد و تخت) و مفتول با بالاترین دقت و کیفیت که در مدرن ترین کارخانه تولید نورد دنیا

آهنگری: شکل دهی با استفاده از پرس هیدرولیکی به وزن 5200 تن 

"شرکت فولاد حامیران دارای نمایندگی انحصاری و رسمی فولاد بهلر در ایران"

برای اطلاع از قیمت فولاد بهلر  به صورت روزانه می توانید با بخش " فروش فولاد بهلر حامیران" با شماره 02163511 در تماس باشید.

  • hamiran steel
  • ۰
  • ۰

اخبار و گزارش های منتشر شده از سوی بازار آهن و سنگ آهن چین بیانگر رشد واردات سنگ آهن به این کشور می باشد. در سپتامبر سال جاری، کشور چین حدود 103 میلیون تن سنگ آهن وارد کرد که این میزان بیانگر رشد 16 درصدی نسبت به ماه های گذشته می باشد.

به عبارت دیگر، کشور چین حدود 16% رشد ماهانه برای واردات سنگ آهن داشته است.  از سویی دیگر در نه ماه اول سال جاری، شاهد واردات سنگ آهن به چین به ظرفیت 818 میلیون تن بودیم که این حجم نیز بیانگر رشد 7% نسبت به سال گذشته می باشد.

لازم به ذکر است که بیشترین میزان تجارت سنگ آهن در سطح جهانی مربوط به کشور چین است؛ بدین ترتیب که حدود 70% از معاملات جهانی سنگ آهن مربوط به کشور چین است. همچنین گفتنی است که کشور های نظیر استرالیا – هند – ایران – آفریقای جنوبی – اوکراین و برزیل، بیشترین سهم را در صادرات سنگ آهن به کشور چین دارند.

اخیرا انجمن جهانی فولاد طی یک بیانیه ای اعلام کرده است که به دلیل رقابتی شدن بازار سنگ آهن به عنوان راه حل کاهش تقاضا، صنعت فولاد نیز از بازار سنگ آهن بهره مند خواهد شد. البته به دلیل کمک به محیط زیست در کشور چین، رقابت در تولید سنگ آهن با پرمیوم سنگ آهن خلوص بالا بسیار زیاد است. در حالت کلی می توان اعلام کرد که سنگ آهن خلوص بالا بسیار کمیاب تر در سطح جهانی می باشد.

گفتنی است که در سال گذشته کشور چین حدود یک و نیم میلیارد تن سنگ آهن وارد کرد که طبق بر آورد های انجام شده به نظر می رسد این میزان در سال جاری بیشتر شود و افزایش یابد.


برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  • hamiran steel
  • ۰
  • ۰

مصرف سرانه فولاد در کشور حدود 200 کیلوگرم اعلام شده است که وزیر صنعت، معدن و تجارت در این خصوص اظهار کرده: مصرف سرانه فولاد در کشور باید به 500 کیلوگرم برسد. در روز گذشته هم زمان با مراسم افتتاحیه تولید آهن اسفنجی در شرکت میانه، محمد شریعت مداری اعلام کرد : با وجود تمام محدودیت ها و تحریم هایی که طی سال گذشته با آن رو به رو بوده ایم، ایران توانست تولید فولاد خود را تا 10% افزایش دهد و در این صنعت رشد 10% را داشته باشد.

وی در ادامه افزود: در سایر کشور ها ما شاهد رشد 1% در تولید فولاد آنها بوده ایم در حالیکه ایران توانست رشد ده درصدی را داشته باشد. در حال حاضر یکی از هدف های دولت کنونی، توازن سازی در عرصه فولاد کشور است. طی سال های 1392 تا کنون دولت تلاش کرده تا در مهم ترین بخش های زنجیره فولاد توازن سازی کند. گفتنی است که نتیجه این کار، افزایش سطح فعالیت بخش گندله سازی تا 90% می باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: میزان ظرفیت تولیدی فولاد کشور در زمان دولت کنونی نسبت به دوره قبل، حدود 8 میلیون تن افزایش داشته است که در تلاش هستیم تا این میزان در 20 سال آینده به 55 میلیون تن برسد. در حال حاضر یکی از برنامه های دولت صادرات فولاد است که همه د رتلاش هستیم تا این محصولات صادراتی، توانایی لازم برای رقابت در کیفیت را داشته باشند و بتوانیم صادرات فولاد را افزایش دهیم.


برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید


  • hamiran steel
  • ۰
  • ۰

فولاد (SPK R )

X210CrW12(SPK R ) یک فولاد ابزار کار سرد پر آلیاژ است و سختی پذیری آن بیشتر از X210Cr12(SPK) می باشد. نمونه هایی از کاربرد  آن عبارتند از تیغه های فولادی برای برش محصولات پشمی ، قالب های دوره زنی و سوراخ کاری ، وسایل خان کشی ، قالب های کله زنی سرد ، قالب های ریختگی تحت فشار آلومینیوم ، قالب های تولید لوله ، قالب های کشش ، گیج ها ، ابزارهای چوب بری تحت تنش بالا و بدون نیاز به چقرمگی زیاد ، ابزار پرس در صنایع سرامیک و داروسازی ، پانچ ها ، برقوها ، نازل های سندبلاست ، تیغه های برش صفحات ، نوارهای فولادی تا ضخامت 3mm ، قالب های غلتشی و رزوه و قالب های کشش سیم.

 

کاربرد های فولاد SPK R در صنایع مختلف :

سنبه ها و ابزارهای برشی برای شرایط حاد

برقوکارها

خان کش ها

دمای فرجینگ ( Forging) :1050-850

دمای آنیلینگ ( Annealing) : 850-800

دمای سختی پذیری( Hardening) : 1020 ، 980 - 950

محیط خنک کردن (Quench) : روغن – حمام نمک – هوا همراه با نیتراسیون

دمای برگشت ( Tempering) : 500 ، 400-100

دماها برحسب سانتی گراد می باشد.


برای مشاهده متن اصلی کلیک کنید


  • hamiran steel
  • ۰
  • ۰

ماه گذشته دولت چین دستور داد تا برخی از فولاد سازان چینی اقدام به کاهش تولید فولاد کنند که طبق گزارش های ارسالی از سوی بازار فولاد چین، فولاد سازان این اقدام را انجام دادند. با توجه به کاهش دادن ظرفیت تولیدی در کارخانه ها، پیش بینی می شود که به زودی کشور چین با مسئله کمبود فولاد در بازار مواجه شود. طبق بررسی های صورت گرفته، کارشناسان بازار انتظار دارند که از ماه نوامبر تا مارس شاهد کمبود فولاد در بازار باشند.

این موضوع باعث می شود که در این ماه های ذکر شده، چینی ها اقدام به افزایش تولید فولاد کنند که این موضوع یعنی در فصل بهار شاهد افزایش قیمت سنگ آهن خواهیم بود؛ زیرا تولید فولاد نیازمند سنگ آهن است و در فصل بهار نیز میزان خرید و تقاضای سنگ آهن افزایش خواهد یافت و با بالا رفتن میزان تقاضا، شاهد افزایش قیمت سنگ آهن نیز خواهیم بود. طبق اظهارات اخیر مدیرعامل بانک مک کواری در چین، کاهش تولید فولاد چین در زمستان، باعث بالا رفتن تقاضا و بهای سنگ آهن در بهار خواهد شد.

به نظر می رسد که بین ماه نوامبر سال جاری تا ماه مارس سال 2018 شاهد تولید فولاد به ظرفیت 32 میلیون تن باشیم که این موضوع یعنی، 95 میلیون تن از ظرفیت تولید سالانه فولاد چین از 4 ماه تاثیر خواهد گرفت. مک کواری پیش بینی کرده سنگ آهن سه ماهه چهارم 2017 حدود 63 دلار و سه ماه نخست 2018 حدود 61 دلار هر تن سی اف آر باشد و برای کل سال 2018 نیز میانگین قیمت سنگ آهن 54 دلار هر تن خشک برآورد شده است

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید


برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

 

  • hamiran steel
  • ۰
  • ۰

قیمت بیلت سی آی اس در بازار روندی نزولی دارد و حدود 12 دلار در هر تن فوب دریای سیاه، کاهش قیمت هفتگی داشته است. این گزارش مربوط  به شاخص قیمت متال بولتین می باشد که آخرین قیمت بیلت را حدود 495 دلار اعلام کرده است. با توجه به آنکه قیمت ها بطور ناگهانی کاهش پیدا کردند و این روند نزولی قیمت ها همچنان ادامه دارد، اکثر فعالان این بازار دست از خرید کشیده اند و عقب نشینی کرده اند تا با بررسی بیشتر بتوانند خرید بهتری را داشته باشند.

متوسط قیمت بازار آخرین بار به 500 تا 505 دلار هر تن فوب دریای سیاه رسیده است و آخرین معاملات یک هفته قبل در 490 دلار نهایی گردید.

به دلیل بهتر شدن وضعیت بازار ورق گرم در چین، در این بازار شاهد کاهش قیمت ورق گرم صادراتی نیز بودیم. از میانگین قیمتی که برای برای ورق گرم صادراتی اعلام شده بود، حدود 25 دلار در هر تن کاهش یافته است که این امر می تواند در نهایت منجر به ثبت شدن قیمت تا 560 دلار در هر تن فوب بشود. بعد از تمام شدن تعطیلات و بازگشت چینی ها، همچنان وضعیت بازار بهتر نشد و کارخانه داران مجبور شدند تا به منظور فروش محصولات خود، قیمت ها را کاهش بدهند و حتی تخفیف بیشتری رو قیمت های کنونی خود بدهند.

با این وجود، مردم اهل ویتنام در خواست قیمت تا 550 دلار را برای خرید داده اند. در بازار داخلی نیز ورق گرم 16 تا 18 دلار هر تن افت داشته است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  • hamiran steel
  • ۰
  • ۰

طبق گزارش ها و اخبار منتشر شده از سوی موسسه مین، روند قیمت ها در بازار جهانی فولاد افزایشی بوده است. طبق نمودار ها و اخبار مندرج در این گزارش، قیمت فولاد در بازار های جهانی رکورد شکسته است و این قیمت ها، بیشترین قیمتی است که از ماه سپتامبر سال 2014 تا الان ثیت شده است. در ادامه ی این گزارش می خوانیم که در سه ماه اول سال جاری، فولاد سازان اقدام به افزایش قیمت ها در سطح جهانی کردند که خریداران در اروپا و آسیا به راحتی افزایش قیمت ها پذیرفتند و با آن قیمت ها اقدام به معامله کردند. دلیل پذیرش افزایش قیمت ها از سوی خریداران، کمبود کالای وارداتی ارزان قیمت به ویژه کالای چینی بود.

 

به طور کلی می توان گفت که بازار های جهانی روندی صعودی داشتند ولی همه بازار ها هم قادر نبودند که روند صعودی را حفظ کنند. بطور مثال در خاور دور و اروپا، کارخانه ها توانستند در روند صعودی قیمت ها موفق عمل کنند اما در آمریکای شمالی این روند قیمت ها نتوانست زیاد دوام بیاورد.

طبق پیش بینی های انجام شده از سوی این موسسه، به نظر می رسد که شاهد کاهش قیمت فولاد در بازار های جهانی در سه ماه آخر سال جاری باشیم. همچنین برآورد می شود که آمار ضعیف امریکای شمالی و چین رونق اروپا را جبران می کند. البته این موسسه برای این پیش بینی زیاد زحمتی نکشیده و نکته دور از ذهنی را بیان نکرده است؛ زیرا طی سال های اخیر تا کنون، شاهد افت تقاضای مصرف کنندگان در 3 ماه پایانی سال هستیم در حالیکه فروشندگان نیز در تلاش هستند تا موجودی انبار های خود را کاهش دهند.

مجموع این عوامل در نهایت منجر می شود که بازار دچار یک جو منفی بشود. در حال حاضر نیز ما با دو موضوع مهم در بازار فولاد مواجه هستیم. اول انکه قیمت مواد اولیه فولاد کاهش پیدا کرده است؛ دوم آنکه مسئله کمبود الکترود در حال تبدیل شدن به یک موضوع مهم و جدی است. 

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید


برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  • hamiran steel