شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی از بزرگترین و معتبرترین مراکز توزیع فولاد های آلیاژی در ایران به شمار می رود این شرکت هر ساله با بررسی علمی بازار فولاد و بروز رسانی تجهیزات خود تلاش مینماید تا محصولاتی با کیفیت و عملکرد بالا را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

  • ۰
  • ۰

فولاد 1.5920

فولاد 1.5920 یک فولاد سمانته از نوع نیکل دار می باشد . در واقع اصطلاح سمانته یا سمانتاسیون به معنی سختکاری سطحی می باشد که در واقع نوعی عملیات حرارتی هستند که سطح نمونه سخت می گردد و مغز نمونه بدون تاثیر سختی می ماند که در واقع می گوییم سطح سخت و مغز چقرمه (نرم) است. درصد کربن فولاد سمانته پایین و حداکثر3/.است. فولادهای سمانتاسیون علاوه بر کربن دارای عناصر آلیاژی دیگر نظیر: سیلیسیم ، کرُم ، فسفر و نیکل می باشند و تحت عملیات حرارتی کربن دهی تولید می شوند . به دلیل درصد پایین کربن بعد از عملیات حرارتی سخت کاری سختی بالایی نخواهند داشت.اگر سطح فولاد با عملیات کربن دهی پرکربن شود سختی سطح بالا می رود .حداکثر نفوذ کربن 2 میلیمتر زیر سطح خواهد بود. فولاد های سمانته سطحی سخت و مغزی نرم و چقرمه و مقاومت به سایش بالایی خواهند داشت و در عین حال مقاومت به ضربه بالایی نیز دارند.

کاربردهای فولاد 1.5920 در صنایع مختلف :

چرخ های تخت

پنیونهای متحرک

چرخهای دندانه دار برای تنش های بالا در ابعاد بزرگتر

***************************************************

دمای فرجینگ ( Forging) :1150-850

دمای آنیلینگ ( Annealing) : 700-650

دمای سختی پذیری( Hardening) : 990-880 ، 870-830

محیط خنک کردن (Quench) :  آب - روغن – حمام نمک

دمای برگشت ( Tempering) : 200-150

دماها برحسب سانتی گراد می باشد.

 

برای اطلاع از قیمت فولاد 1.5920 به صورت روزانه می توانید با بخش " فروش فولاد 1.5920 حامیران" با شماره 02163511 در تماس باشید.

  • ۹۶/۰۶/۲۲
  • hamiran steel

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی